МИНИСТЕРСТВО ЗДРАВООХРАНЕНИЯ РЕСПУБЛИКИ КАЗАХСТАН

РЕСПУБЛИКАНСКИЙ НАУЧНО-ПРАКТИЧЕСКИЙ ЦЕНТР ПСИХИЧЕСКОГО ЗДОРОВЬЯ

COVID-19 инфекциясының таралуы жағдайында мүмкіндіктері шектеулі жандарға қолдау көрсету
COVID-19 инфекциясының таралуы жағдайында мүмкіндіктері шектеулі жандарға қолдау көрсету

Бүгінде карантинді кеңінен енгізу кезінде мүмкіндіктері шектеулі жандар физикалық жағынан ғана емес, сонымен бірге психологиялық жағынан да осал болады.
COVID-19 инфекциясының таралуы жағдайында аурудың туындау қаупін азайту үшін қажет медициналық көмек пен қажетті ақпарат алу кезінде мүмкіндігі шектеулі адамдар мен олардың қамқоршылары кедергілерге кездеседі.

Бүгінде карантинді кеңінен енгізу кезінде мүмкіндіктері шектеулі жандар физикалық жағынан ғана емес, сонымен бірге психологиялық жағынан да осал болады.
COVID-19 инфекциясының таралуы жағдайында аурудың туындау қаупін азайту үшін қажет медициналық көмек пен қажетті ақпарат алу кезінде мүмкіндігі шектеулі адамдар мен олардың қамқоршылары кедергілерге кездеседі.

Жалпыға бірдей ұсыныстар

Мүмкіндіктері шектеулі жандар мен олардың қамқоршыларына қажет ақпараттар:

1.мүмкіндігі шектеулі жандарға маңызды ақпаратты алу үшін қолжетімді және сенімді жаңалықтар арналары, веб-сайттар мен ақпараттық бюллетеньдер туралы;

2. медициналық көмек көрсететін емдеу-сауықтыру ұйымдары туралы;

3. Мүмкіндіктері шектеулі жандарды тұрақты қолдау көрсетуді қамтамасыз ететін жоспар әзірлеп, қажет болған жағдайда күтім жасаушы қамқоршылар карантинге жатқызылуы тиіс.

4. Мүмкіндіктері шектеулі жандарға қызмет көрсету үшін еріктілер мен қоғамдық ұйымдардың мүшелерін тарту туралы.

Стрессті басқару әдістері мен тәсілдері

Сіз бүгін қиын жағдайға байланысты, стресстен туындаған физикалық симптомдарға тап болуыңыз мүмкін. Мысалға: шаршау, бас ауруы, асқазан бұзылысы, бұлшықет қысымы, тәбеттің жоғалуы (немесе, керісінше стрессті асыра пайдаланып тамақтану).
Әлде Сіз өзіңіздегі күйгелектену, ашулану, ызалану немесе  күш-қуаттың жетіспеушілігі сияқты психологиялық белгілерді байқайсыз ба?
Бақытымызға орай, тез әрі тиімді жұмыс істейтін стрессті жеңудің қарапайым тәсілдері бар. Оларды қиын жағдайда тыныштық орнату үшін пайдаланыңыз.

1. Егер науқас өзінің ауруы үшін тұрақты  қолдау терапиясын алып жүрген болса, ол тиісті дәрі-дәрмектердің үйде жеткілікті екенін білуі керек.
2. Хабарламалар түсінікті, әрі жеткілікті болуы керек, әсіресе танымдық және психоәлеуметтік бұзылыстар жағдайында.
3. Егер олар мазасыздықты күшейтетін болса, оқиғалар туралы сөйлесуді тоқтату керек.
4.Өз өміріңіздің жағымды сәттеріне ауысыңыз (комедиялар, күлкілі бағдарламалар, жағымды әңгіме). Өміріңіздегі жақсылықтың мөлшерін көбейтіңіз.
5. Оқшаулану кезінде, қашықтықтан байланыс құралын пайдаланып, жақын және қымбат адамдарыңызбен көбірек сөйлесіңіз.
6. «Мен ауырып қаламын» немесе «Мен жұқтырамын», «Мен өліп қаламын» деген ойлар пайда болған кезде, «Мен аяқтадым», мұны өз-өзіммен келісімшарт деп атайды, оны әрқашан осындай ойлар пайда болғанда жасауға болады.
7. Алкогольдік ішімдіктерді ішуге кеңес берілмейді, өйткені алкоголь қан тамырларын тарылтады және осылайша мазасыздықты күшейтеді, сонымен қатар қолдау терапиясы кезінде зиянды әсер етуі мумкін.
8. Сіз жұмысқа кіріскенде, мазасыздық пен алаңдаушылық көңіл –күйдің қалай кететінін байқайсыз. Егер Сіз мазасыздықтың өте жоғары екенін байқасаңыз, қайтадан психологпен онлайн түрде немесе сенім телефоны арқылы байланысыңыз. Сіз жалғыз емес екеніңізді білуіңіз керек, барлық адамзат Сіздермен бірге осы қиындыққа тап болды.

Есіңізде болсын. Егер Сіз ешқандай шара қолданбасаңыз, стресс денсаулыққа, сонымен қатар депрессияға, мазасыздық бұзылыстарына, маскүнемдікке, дәріге тәуелділіктің пайда болуына әкелуі мүмкін.

Жиі қойылатын сұрақтар

1.Күндізгі мәселелерді киімме бірген шешіп алып тастаңыз.
2.Ұйқы алдында ақыл-ой белсенділігімен айналыспаңыз.
Жұмысты кейінге қалдырыңыз, жеңіл әдебиетті оқыңыз.
3.Кешке гаджеттерді пайдалануды шектеңіз.
Гаджет экрандарынан шығатын суық жарық күндізгі гормондардың өндірілуін ынталандыра отырып, дененің ұйқыға дайындалуынаа кедергі жасайды. Құрылғыдан бас тарта алмасаңыз, экранның жарықтығын барынша төмендетіңіз.
4.Кешкі 6-7 сағаттан кейін ағзаңызды  артық тамақпен жүктемеңіз.
Ағзаға ұйқы кезінде кеш ішілген асты қорыту керек болады, бірақ бұл жақсы нәрсеге әкелмейді.
5.Бір уақытта ұйықтаңыз!
Өзін бір уақытта ұйықтауға үйреткеннен, ұйқысыздық мәселесі жоғалады, себебі ағзаның ұйқы келгенін білетін болады.
6. Жатын бөлмеңізді салқындатып ұстаңыз.
7.Ұйқысыздыққа бола мазасызданбаңыз!
Ұйқының жетіспеуі бізді энергиядан айырады, бірақ бұл өлімге әкеп соқпайды, ағзаны ұйқысыздық емес, ол үшін қанша уайымдағаныңыз шаршатады. «Мен бүгін ұйықтай алам ба, жоқ па » деген мазасыздық, сондай-ақ сағатқа жиі қарап: «түн ортасы болды, ал ұйқы әлі жоқ!»деп отыру, кімнің болсада жүйке жүйесін тоздырады..
8.Ұйқыңыз келмесе, ұйықтауға тырыспаңыз.
Иә, сағат  түнгі 2, ал сіздің ұйқыңыз келмейді немесе егер сіз алғашқы 20 минутта ұйықтап кетпесеңіз, онда  төсектен тұрып, өзіңізді жайландырып босаңсытатын бір нәрсемен айналысыңыз.

Жалпы мазасыздық деңгейін төмендету үшін, психикалық денсаулықты сақтау үшін өмір салты бойынша кеңестерге сүйеніңіз:
Әр түнде 8-9 сағат ұйықтаңыз.
Қозғалыңыз және үнемі спортпен айналысыңыз.
Денсаулыққа пайдалы тамақ ішіңіз.
Сұйықтықты жеткілікті мөлшерде қолданыңыз.
Алкогольден, кофеиннен аулақ болыңыз.
Қуаныш пен рахат сезімін тудыратын нәрселермен айналысыңыз.
Отбасы мүшелерімен, туыстарыңызбен және достарыңызбен байланыста болыңыз.
Ақыл-ой қызметімен үнемі айналысыңыз – оқыңыз, сөзжұмбақтарды шешіңіз…
Тынығыңыз және денеңізді босаңсытыңыз.

Парақша авторлары: Азат Абишев, Алена Казанцева, Эльмира Шайхысламова, Даулет Байпеисов Дайындықта қолданылған материалдар: 1. » COVID -19 таралу жағдайындағы психикалық денсаулық және психоәлеуметтік аспектілер» алдын ала брифі. Төтенше жағдай кезіндегі психикалық денсаулық және психоәлеуметтік қолдау жөніндегі ведомствоаралық тұрақты комитеттің жұмыс тобы 1.5 нұсқа

Онлайн специалисты



Абилхайрова Айнур Несепбаевна Психолог

Негізгі білімі: Каз НПУ им. Абая

Жұмыс өтілі 10 жыл

Кеңес беру тілі: қазақ, орыс

 


Абишев Азат Ерланович

Психотерапевт

Негізгі білімі:  Казахский Национальный Медицинский
Университет» им. С.Д Асфендиярова Казахский Национальный Университет им. аль-Фараби
Жұмыс өтілі
: 13 жыл
Кеңес беру тілі
: орыс

 


Абдеш Асель Асылбековна
Психолог

Негізгі білімі: Костанайский государственный университет имени Ы.Алтынсарина

Жұмыс өтілі:6жыл

Кеңес беру тілі: орыс

 


Абдикали Гульназ Талгаткызы
Психолог

Негізгі білімі: Казахстанский национальный педагогический университет им. Абая  
Жұмыс өтілі:10жыл

Кеңес беру тілі: орыс,қазақ

 


Ахмедова Анжелика Абдуллаевна
Клинический психолог, детско-подростковый психолог
Негізгі білімі: Жезказганский Педагогический Институт 

Жұмыс өтілі: 23 жыл

Кеңес беру тілі:орыс

 


Джаксыгулова Гульнара Базаровна
Психолог 

Негізгі білімі: Алматинский Государственный Медицинский институт. Университет «Кайнар» 

Жұмыс өтілі: 11 жыл

Кеңес беру тілі: қазақорыс



Байздрахманова Алия Камидулловна Психолог, кандидат психологических наук

Негізгі білімі: Казахстанско-Российский университет 
Жұмыс өтілі25жыл

Кеңес беру тілі: орыс,қазақ

 


Жолдыбаева Анапия Максутовна
Клинический психолог, детско-подростковый психолог

Негізгі білімі Алматинский университет «Кайнар»

Жұмыс өтілі:12 жыл

Кеңес беру тілі: орыс 

 


Казанцева Алена Викторовна 
Психолог здравоохранения
Негізгі білімі Казахский национальный педагогический университет им. Абая 
Жұмыс өтілі:13жыл
Кеңес беру тілі: орыс

 


Капезова Асия Гайнеденовна
Психолог

Негізгі білімі
: Западно-Казахстанский инженерно-гуманитарный университет

Жұмыс өтілі
:10жыл

Кеңес беру тілі
: орыс,қазақ

 


Каржаубаева Лэйла Жубановна
Психолог

Негізгі білімі
:  КазГосЖенПИ 

Жұмыс өтілі
:19жыл

Кеңес беру тілі
: орыс

 


Мелис Карлыгаш
Психолог 

Негізгі білімі:  Казахский Государственный национальный университет им. аль-Фараби
Жұмыс өтілі:4жыл

Кеңес беру тілі: орыс,қазақ

 


Стельмах Светлана Александровна
Психолог 

Негізгі білімі: Казахский Государственный Педагогический университет имени Абая

Жұмыс өтілі22 жыл

Кеңес беру тілі: орыс

 


Тлеубаева Шайзат Мухаметкаировна

Психолог 


Негізгі білімі
: Семипалатинская государственная медицинская академия 


Жұмыс өтілі
:17жыл

Кеңес беру тілі: орыс

 


Ахметова Виктория Фардиновна
Психолог 


Негізгі білімі
:  Казахский государственный университет им С.Д.Асфендиярова


Жұмыс өтілі
: 27 жыл

Кеңес беру тілі: орыс

 


Шуленбаева Раушан Маратовна
Психолог 

Негізгі білімі:  Казахский национальный педагогический университет им. Абая 

Жұмыс өтілі12 жыл

Кеңес беру тілі: орыс

 


Ларина Алеся Сергеевна

Психолог 


Негізгі білімі
:  Алматинский университет «Кайнар» 


Жұмыс өтілі
: 14 жыл

Кеңес беру тілі: орыс

Сұрағыңызға жауап таппадыңыз ба? Бізден сұраңыз

Бізбен қалай байланысуға болады?

ҚР, Алматы қ., Амангелді көшесі, 88
E-mail: covid-19@mentalcenter.kz