МИНИСТЕРСТВО ЗДРАВООХРАНЕНИЯ РЕСПУБЛИКИ КАЗАХСТАН

РЕСПУБЛИКАНСКИЙ НАУЧНО-ПРАКТИЧЕСКИЙ ЦЕНТР ПСИХИЧЕСКОГО ЗДОРОВЬЯ

COVID-19 инфекциясының таралуы жағдайында мүмкіндіктері шектеулі жандарға қолдау көрсету
COVID-19 инфекциясының таралуы жағдайында мүмкіндіктері шектеулі жандарға қолдау көрсету

Бүгінде карантинді кеңінен енгізу кезінде мүмкіндіктері шектеулі жандар физикалық жағынан ғана емес, сонымен бірге психологиялық жағынан да осал болады.
COVID-19 инфекциясының таралуы жағдайында аурудың туындау қаупін азайту үшін қажет медициналық көмек пен қажетті ақпарат алу кезінде мүмкіндігі шектеулі адамдар мен олардың қамқоршылары кедергілерге кездеседі.

Бүгінде карантинді кеңінен енгізу кезінде мүмкіндіктері шектеулі жандар физикалық жағынан ғана емес, сонымен бірге психологиялық жағынан да осал болады.
COVID-19 инфекциясының таралуы жағдайында аурудың туындау қаупін азайту үшін қажет медициналық көмек пен қажетті ақпарат алу кезінде мүмкіндігі шектеулі адамдар мен олардың қамқоршылары кедергілерге кездеседі.

Жалпыға бірдей ұсыныстар

Мүмкіндіктері шектеулі жандар мен олардың қамқоршыларына қажет ақпараттар:

1.мүмкіндігі шектеулі жандарға маңызды ақпаратты алу үшін қолжетімді және сенімді жаңалықтар арналары, веб-сайттар мен ақпараттық бюллетеньдер туралы;

2. медициналық көмек көрсететін емдеу-сауықтыру ұйымдары туралы;

3. Мүмкіндіктері шектеулі жандарды тұрақты қолдау көрсетуді қамтамасыз ететін жоспар әзірлеп, қажет болған жағдайда күтім жасаушы қамқоршылар карантинге жатқызылуы тиіс.

4. Мүмкіндіктері шектеулі жандарға қызмет көрсету үшін еріктілер мен қоғамдық ұйымдардың мүшелерін тарту туралы.

Стрессті басқарудың әдістері мен әдістері

Мүмкін Бүгінгі қиын жағдайға байланысты шығар сіз физикалық белгілерге тап болдыңыз, вызванными стресс. Мысалы: шаршау, бас ауруы, асқазанның бұзылуы, бұлшықет кернеу, тәбеттің жоғалуы (немесе керісінше, стрестік переедание). Немесе сіз өзіңізді байқайсыз психологиялық белгілер, мысалы тітіркену, ашу, жүйке және жетіспеушілік энергия? Бақытымызға орай, қарапайым тәсілдер бар жұмыс істейтін стрессті жеңу таңқаларлық тез. Оларды қызметке алыңыз қиын жағдайда сабырлы болыңыз.

1.Егер пациент ауруы бойынша тұрақты қолдау терапиясын алса, ол үйде тиісті дәрі-дәрмектер жеткілікті екенін білуі керек.
2.Хабарламалар түсінікті және қысқа болуы керек, әсіресе танымдық және психоәлеуметтік бұзылулармен.
3.Егер олар мазасыздықты күшейтсе, жағдай туралы сөйлесуді тоқтату керек.
4.Өміріңіздің жағымды сәттеріне ауысыңыз (комедияларды, күлкілі бағдарламаларды қараңыз, позитив туралы сөйлесіңіз). Сіздің өміріңіздегі "жақсылық" мөлшерін көбейтіңіз.
5.Оқшауланған кезде қашықтан байланыс құралдарын қолдана отырып, жақын және қымбат адамдарыңызбен көбірек байланысыңыз.
6."Мен ауырып қаламын", "мен ауырып қаламын" немесе "Мен өлемін" деген ой пайда болғаннан кейін, өзіңізге: "Мен аяқтадым" деп айтыңыз. Бұл өзін-өзі келісім-шарт деп аталады, бұл ой келген кезде әрдайым осылай жасаңыз.
7.Алкогольді ішімдіктерді ішу ұсынылмайды, өйткені алкоголь қан тамырларын қысады және осылайша мазасыздық жағдайын жақсартады, сонымен қатар демеуші терапиямен бірге қабылдаған кезде теріс әсер етуі мүмкін.
8.Жұмысқа кіріскенде, сіз мазасыздық немесе дүрбелең көңіл-күйінің қалай кететінін байқайсыз. Егер сіз мазасыздықтың өте жоғары екенін байқасаңыз, психологқа сенім телефоны арқылы немесе онлайн режимінде қайта хабарласыңыз. Сіз жалғыз емес екеніңізді білуіңіз керек, сізбен бірге бүкіл адамзат осы проблемаға тап болды.

Және есте сақтаңыз. Егер жасамауға шаралар жоқ — стресс мүмкін денсаулыққа зиян келтіруі мүмкін, ал сондай-ақ депрессияны тудырады, мазасыздықтың бұзылуы, алкоголизм, препараттарға тәуелділік.

Жиі қойылатын сұрақтар

1.Күндізгі мәселелерді киімме бірген шешіп алып тастаңыз.
2.Ұйқы алдында ақыл-ой белсенділігімен айналыспаңыз.
Жұмысты кейінге қалдырыңыз, жеңіл әдебиетті оқыңыз.
3.Кешке гаджеттерді пайдалануды шектеңіз.
Гаджет экрандарынан шығатын суық жарық күндізгі гормондардың өндірілуін ынталандыра отырып, дененің ұйқыға дайындалуынаа кедергі жасайды. Құрылғыдан бас тарта алмасаңыз, экранның жарықтығын барынша төмендетіңіз.
4.Кешкі 6-7 сағаттан кейін ағзаңызды  артық тамақпен жүктемеңіз.
Ағзаға ұйқы кезінде кеш ішілген асты қорыту керек болады, бірақ бұл жақсы нәрсеге әкелмейді.
5.Бір уақытта ұйықтаңыз!
Өзін бір уақытта ұйықтауға үйреткеннен, ұйқысыздық мәселесі жоғалады, себебі ағзаның ұйқы келгенін білетін болады.
6. Жатын бөлмеңізді салқындатып ұстаңыз.
7.Ұйқысыздыққа бола мазасызданбаңыз!
Ұйқының жетіспеуі бізді энергиядан айырады, бірақ бұл өлімге әкеп соқпайды, ағзаны ұйқысыздық емес, ол үшін қанша уайымдағаныңыз шаршатады. «Мен бүгін ұйықтай алам ба, жоқ па » деген мазасыздық, сондай-ақ сағатқа жиі қарап: «түн ортасы болды, ал ұйқы әлі жоқ!»деп отыру, кімнің болсада жүйке жүйесін тоздырады..
8.Ұйқыңыз келмесе, ұйықтауға тырыспаңыз.
Иә, сағат  түнгі 2, ал сіздің ұйқыңыз келмейді немесе егер сіз алғашқы 20 минутта ұйықтап кетпесеңіз, онда  төсектен тұрып, өзіңізді жайландырып босаңсытатын бір нәрсемен айналысыңыз.

Жалпы мазасыздық деңгейін төмендету үшін, психикалық денсаулықты сақтау үшін өмір салты бойынша кеңестерге сүйеніңіз:
Әр түнде 8-9 сағат ұйықтаңыз.
Қозғалыңыз және үнемі спортпен айналысыңыз.
Денсаулыққа пайдалы тамақ ішіңіз.
Сұйықтықты жеткілікті мөлшерде қолданыңыз.
Алкогольден, кофеиннен аулақ болыңыз.
Қуаныш пен рахат сезімін тудыратын нәрселермен айналысыңыз.
Отбасы мүшелерімен, туыстарыңызбен және достарыңызбен байланыста болыңыз.
Ақыл-ой қызметімен үнемі айналысыңыз – оқыңыз, сөзжұмбақтарды шешіңіз…
Тынығыңыз және денеңізді босаңсытыңыз.

Парақша авторлары: Азат Абишев, Алена Казанцева, Эльмира Шайхысламова, Даулет Байпеисов Дайындықта қолданылған материалдар: 1. » COVID -19 таралу жағдайындағы психикалық денсаулық және психоәлеуметтік аспектілер» алдын ала брифі. Төтенше жағдай кезіндегі психикалық денсаулық және психоәлеуметтік қолдау жөніндегі ведомствоаралық тұрақты комитеттің жұмыс тобы 1.5 нұсқа

Онлайн специалисты



Абилхайрова Айнур Несепбаевна Психолог

Негізгі білімі: Каз НПУ им. Абая

Жұмыс өтілі 10 жыл

Кеңес беру тілі: қазақ, орыс

 


Абдикали Гульназ Талгаткызы
Психолог

Негізгі білімі: Казахстанский национальный педагогический университет им. Абая  
Жұмыс өтілі:10жыл

Кеңес беру тілі: орыс,қазақ

 


Стельмах Светлана Александровна
Психолог 

Негізгі білімі: Казахский Государственный Педагогический университет имени Абая

Жұмыс өтілі22 жыл

Кеңес беру тілі: орыс

 


Тлеубаева Шайзат Мухаметкаировна

Психолог 


Негізгі білімі
: Семипалатинская государственная медицинская академия 


Жұмыс өтілі
:17жыл

Кеңес беру тілі: орыс

Сұрағыңызға жауап таппадыңыз ба? Бізден сұраңыз

Бізбен қалай байланысуға болады?

ҚР, Алматы қ., Амангелді көшесі, 88
E-mail: covid-19@mentalcenter.kz

featuredImage: false, }, };